Intrebari si raspunsuri in lumina intelegerii Islamului


Profetul lui Allah (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa) a spus: "Cu adevarat, v-am lasat voua Cartea lui Allah si Traditiile Mesagerului Sau. Daca le veti respecta nu o sa va rataciti niciodata."

duminică, 12 februarie 2012 | |

De ce nu sarbatoresc musulmanii sarbatoarea de Valentine?


La aceasta intrebare s-ar putea fi raspuns in mai multe feluri, dupa cum urmeaza:

1. In Islam, sarbatorile sant clar definite si bine stabilite, si nu se accepta nici o sustragere si nici o adaugare. Ele sunt o parte esentiala in adorare si nu exista loc pentru ijtihad sau pareri personale. Ele ne-au fost prescrise de catre Allah si de catre Trimisul Sau, pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui. Ibn Taymiyah, Allah sa aiba mila de el, spunea:
"Sarbatorile fac parte din legile, drumul clar si ceremoniile religioase despre care Allah spune ( interpretarea sensurilor):

"Fiecaruia dintre voi Noi i-am dat o lege si o randuiala." (Surat Al-Mai'da : 48)

"Fiecarei comunitati i-am hotarat Noi o randuiala pe care ea o urmeaza." (Surat Al-Hajj : 67)

cum ar fi Qibla, Rugaciunea si Postul. Asa ca nu este nici o diferenta intre a-i urma in sarbatorile lor si a-i urma in alte ritualuri ale lor. A fi de acord cu intreaga sarbatoare inseamna a fi de acord cu Kufr . A fi de acord cu unele dintre lucrurile minore, este la fel cu a fi de acord cu ei in anumite privinte, in kufr (necredinta). Sarbatorile sunt cele mai distincte lucruri prin care se deosebesc religiile , astfel ca cine sarbatoreste festivitatile lor consimte cu cele mai distincte ritualuri de kufr. Fara indoiala ca participarea la sarbatorile lor, poate conduce in unele cazuri, la kufr. A se amesteca in astfel de lucruri este cel putin, un pacat. Profetul, pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui, referindu-se la faptul ca fiecare neam are sarbatorile lui proprii, spunea: "Fiecare natiune are propriul ei Eid (sarbatoare) si acest Eid este al nostru" (al-Bukhaari , 952, Muslim, 1892).” (al-Iqtidaa’, 1/471-472)

Deoarece Ziua lui Valentin provine din timpurile Romane, si nu islamice, aceasta inseamna ca este ceva care apartine exclusiv crestinilor, nu Islamului, si Musulmanii nu au nici un amestec in ea. Daca fiecare natiune are sarbatorile ei, asa cum spunea Profetul pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui, atunci aceasta inseamna ca fiecare natie ar trebui sa fie distinsa prin sarbatorile ei. Daca Crestinii au o sarbatoare si Evreii au o sarbatoare, care le apartine lor in mod exclusiv, atunci nici un musulman nu ar trebui sa li se alature lor in acea sarbatoare, tot asa cum nu li se alatura in religia sau in Rugaciunea lor.

2. A sarbatori ziua lui Valentin, inseamna a se asemana sau a imita pe Romani, apoi pe oamenii Carti, crestini, in imitarea lor a Romanilor in ceva care nu face parte din religia lor. Daca nu ne este permis sa-i imitam pe crestini in lucruri care fac cu adevarat parte din Religia lor - insa nu din Religia noastra - atunci cum am putea noi sa-i imitam in lucruri inovate in religia lor, prin imitarea idolatrilor?!...
Imitandu-i pe ne-musulmani, in general - indiferent ca sant idolatrii sau oameni ai Cartii - este haram, fie ca este imitata adorarea lor - care este cea mai grava forma - fie imitarea obiceiurilor si purtarii lor. Aceasta este indicat in Qur'an, Sunnah si ijmaa' (consens al invatatilor):
a) din Qur'an: Allah spune (traducerea sensurilor)

" Nu fiti asemenea acelor care s-au scindat si au fost cu neintelegere dupa ce le-au venit semnele limpezi, caci aceia vor avea parte de o pedeapsa cumplita!"
(Surat 'Al-'Imran : 105)

b) din Sunnah: Profetul, pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui, spunea: "Oricine imita un neam, face parte din el."(Ahmad, 2/50; Abu Dawood, 4021)

Shaykh al-Islam (Ibn Taymiyah) spune: " Acest hadith indica ca este cel putin haram sa ii imitam, desi, intelesul aparent este ca cel care ii imita este un kaafir, asa cum Allah spune ( interpretarea sesurilor):" Aceia dintre voi care vi-i faceti aliati sunteti ca si cum ati face parte dintre ei. " (Surat Al-Ma'ida : 51) "(al-Iqtidaa’, 2/722-725)

c) cu privire la ijmaa', Ibn Taymiyya relata ca exista un consens, ca este haram a imita pe ne-musulmani in sarbatorile lor , pe vremea companionilor, Allah sa fie multumit de ei, si Ibn al-Qayyim relata ca exista consens al invatatilor in acest sens. (al-Iqtidaa’, 1/454; Ahkaam Ahl al-Dhimmah, 2/722-725)

Allah a interzis imitarea ne-musulmanilor; El a avertizat impotriva consecintelor, in multe versete, de multe ori, si in multe feluri, in mod special, imitarea acestora. Cateodata El o face prin a interzice a-i urma si a li se supune; altadata prin avertizarea impotriva lor sau a capcanelor lor, sau urmarii opiniilor lor, sau a fi influentat de actiunile lor, de conduita sau atitudinea lor. Cateodata El o face prin mentionarea unora din caracteristicile lor , care sa-i convinga pe musulmani sa se tina departe de ei si de imitarea lor. Majoritatea avertizarilor in Qur'an se refera la evrei si la ipocriti (munaafiqiin), apoi la oamenii Cartii, in general, si la mushrikiin (cei care Ii fac asociati). Allah ne interzice deasemenea sa-i urmam, sa ne supunem lor, sau sa urmam dorintelor si caracteristicilor lor.

Interzicerea imitarii nemusulmanilor este unul din principiile de baza ale Shari'ah . Allah l-a trimis pe Mesagerul Sau cu calauzire si cu religia cea adevarata si Allah a perfectat religia Sa, pentru intreaga omenire (interpretarea sensurilor Coranului):

"In ziua aceasta am desavarsit religia voastra si am implinit harul Meu asupra voastra si am incuviintat Islamul ca religie pentru voi!" (Surat Al-Ma'ida : 3)

Allah a facut ca Islamul sa acopere toate interesele oamenilor, in toate timpurile si in toate locurile si l-a facut pentru toti oamenii. Astfel ca nu este nevoie sa adoptam caile nemusulmanilor sau sa-i imitam.
Imitarea cauzeaza defecte in personalitatea musulmana, cum ar fi senzatii de inadecventa, de inferioritate, si slabiciune, apoi conduce la indepartarea de calea si legea lui Allah. Experienta dovedeste ca admiratia fata de acestia si imitarea lor, duce la a avea incredere desavarsita in ei, a-i lua ca prieteni si ajutoare, si la respingerea Islamului si a fratilor musulmani, a eroilor sai, a legilor si valorilor sale, si a cadea in ignoranta fata de toate acestea.

3. Scopul Zilei lui Valentin in aceste vremuri este de a raspandi iubire intre oameni, musulmani si nemusulmani, deopotriva.

Insa Allah spune ( interpretarea sensurilor):
"Nu vei afla nici un neam [de oameni] care cred in Allah si in Ziua de Apoi si care sa-i ia ca prieteni pe cei ce se impotrivesc lui Allah si Trimisului Sau, chiar daca ar fi parintii lor, fii lor, fratii lor sau stirpea lor." (Surat Al-Mujadila : 22)

4. Iubirea la care se face referinta in aceasta sarabatoare, inca de cand crestinii au reinviat-o, este dragostea romantica, in afara cadrului casatoriei. Rezultatul este raspandirea adulterului, (zinaa) si a imoralitatii. Candva, clerul crestin i se opusese intrucatva acestei sarbatori si o abolise, insa ea s-a reintors.
Majoritatea tinerilor o sarbatoresc pentru ca le permite sa-si implineasca dorintele fara a se gandi la chestiunile imitarii si a asemanarii, in care se implica. Aceasta devine o tragedie, atunci cand ei merg atat de departe, incat sa comita pacate majore cum ar fi zinaa, prin imitarea a ceva care nu face parte din religia musulmanilor si care ar putea deveni chiar kufr (necredinta).


Share/Bookmark

0 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...