Intrebari si raspunsuri in lumina intelegerii Islamului


Profetul lui Allah (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa) a spus: "Cu adevarat, v-am lasat voua Cartea lui Allah si Traditiile Mesagerului Sau. Daca le veti respecta nu o sa va rataciti niciodata."

joi, 15 decembrie 2011 | |

Cum putem deosebi o scurgere vaginala de sange de menstruatia propriu-zisa si care sunt reglementarile islamice cu privire la aceasta?

În primul rând, atunci când o femeie este la menstruatie, perioada acesteia se termină atunci când se opreşte scurgerea de sânge, indiferent dacă a fost vorba de o cantitate mare sau mica de sange. Multi invatati sunt de parere ca cea mai scurta durata posibila pentru menstruatia unei femei este o zi şi o noapte, iar cea mai lungă este de cincisprezece zile.

Sheikh al-Islam Ibn Taymiyah (Allah sa aiba mila de el!) a spus ca nu exista nici o perioada minimă sau maximă pentru aceasta; atunci când sângerarea este prezenta cu calităţile sale distincte, aceast lucru este considerat menstruatie, chiar dacă este un putin sau mult (cantitativ).

El a spus: "(Cu privire la) menstruaţie ("al-hayd"), Allah a anexat numeroase decizii in Coran şi Sunnah, dar El nu a facut nici o referire la lungimea sau scurtetea (unei perioade menstruale), si nici la durata perioadei de puritate / curatenie ("tahaarah") între două perioade menstruale, cu toaye ca trebuie sa se stie că ea există. "

Apoi a zis:

"Unii invatati au definit o maxima şi o minima a perioadei de menstruatie, dar ele diferă între ele. Altii insa au stabilit o lungime maximă fără a defini un nivel minim. Si cel de-al –treilea punct de vedere, si se pare cel mai corect, este cel care prevede că nu există nici un minim sau maxim pentru aceasta perioada. "

("Majmoo al-Fataawaa, 19/237)

În al doilea rând: Există un fel de sângerare, care se numeşte "-istihaadah", [o sangerare vaginala neregulata, non-menstruala], care difera de sangerarea menstruala propriu-zisa si Aceasta este reglementată prin conditii islamice, dar carecare diferă de cele care ruatie. Sange

"Istihaadah" se pot distinge de menstruaţie pe urmatoarele criterii:

Culoarea: sangele menstrual este negru [rosu inchis], în timp ce sângele istihaadah este de culoare roşie.

Consistenţa: sangele menstrual este gros / vascos şi mai greu, în timp ce sângele de istihaadah este subtire.

Mirosul: sangele menstrual are un miros greu/ofensator, în timp ce sângele istihaadah nu, pentru că el provine dintr-o venă obişnuită.

Puterea de coagulare: sangele menstrual nu se incheaga atunci când iese din corp, în timp ce sângele de istihaadah se poate coagula, deoarece provine dintr-o venăobisnuita.

Acestea sunt caracteristicile sângelui menstrual, deci, dacă această descriere se potriveşte sângelui eliminat la un moment dat , acesta este "hayd" (menstruaţie); si devine obligatorie luarea ghusl-ului pentru ca acest sânge este "naajis" (impur), ceea ce nu se aplica si în cazul de istihaadah.

Atunci când o femeie este la menstruatie ea nu are voie să se roage, nexistand insa nici o restrictie in acest sens in cazul sangerarii de istihaadah, cu conditia de a lua abulutiunea inaintea fiecarei rugaciuniin parte daca sangerarea continua de la un timp de rugăciunea la altul; si dacă in timp ce ea sa roaga are loc o scurgere de sange aceasta nu afecteaza cu nimic.

În al treilea rând, o femeie poate şti că menstruatia ei a luat sfîrşit prin implinirea urmatoarelor conditi:

-Scurgerea alba care indica terminarea perioadei de menstruatie

-Uscăciunea completa, daca o femeie nu are această gescur alb.

În acest caz, ea poate afla dacă menstruatia sa a luat sarsit prin introducerea unei bucati de bumbac alb sau ceva similar în locul de unde provine sângerarea; în cazul în care materialul iese curat, atunci perioada ei de menstruatie s-a terminat si este obligate sa faca ghusulpentru a putea infaptui rugaciunea. Daca insa materialul iese rosu, galben sau maro, atunci ea nu ar trebui să se roage.

(In vremea companionilor) femeile obisnuiau sa trimita aceste mici bucati de bumbac folosite pentru testare la 'Aisha (Allah sa fie multumit de ea), iar celor care trimisesera bucati pe care se afla o scurgere galbena le-ar fi spus: "Nu va grăbiti (cu efectuarea rugaciunii) până când nu vedeţi scurgerea alba." (consemnat de Bukhary in Kitaab al-Hayd, Baab iqbaal al-muhayd u; si de Maalik).

Dar dacă există o scurgere vaginala galbena-maronie in afara perioadei normale de menstruatie a femeii, aceasta nu este considerate menstruatie şi ea nu trebuie să se oprească din plinirea rugaciunilor si nici nu necesita ghusl.

Umm Atiyyah ( Allah sa fie multumit de ea!) a spus:" Noi nu ne-am facut griji cu privire la orice scurgere de culoare galbena sau maronie, produsa in afara perioadei normale a menstruatiei." ( Abu Daauud, 307 asemenea, a fost relatat de Al-Bukhari, 320. , dar el nu a menţionat ", după perioada de o femeie a fost de peste.")

"Noi nu ne-am facut griji" inseamna ca nu cred ca a fost menstruatie, dar este un "naajis" (impuritate/murdarie), o scurgere vaginala, in cazul careia i se impune femeii să-l spele şi să facă abulutiunea inaintea fiecarei rugaciuni. Dar, în cazul în care o scurgere vaginala alba este este imediat urmată de menstruatie, atunci aceasta este considerate ca facand parte din menstruatie.

În al patrulea rând: în cazul în care o femeie consideră că perioada ei de menstruatie s-a terminat, dar începe sa sângereze din nou, daca sangele eliminat are caracteristicile sângelui menstrual, aşa cum este descris mai sus, atunci aceasta este considerata sangerare menstruala, in sens contrar fiind vorba despre istihaadah.

Dacă sangerarea este considerata menstruatie,atunci ea nu trebuie sa se roage,dar in cazul istihadah trebuie sa fie foarte atenta si sa faca abulutiunea inaintea fiecarei rugaciuni.

În ceea ce priveşte scurgerea maronie, dacă ea consideră că aceasta s-a produs in afara perioadei normale a menstruatiei, atunci este considerata "taahir" (adica in stare de puritate) si i se impune sa faca numai abulutiunea. Dacă, insa, considera ca scurgerea maronie s-a produs in intervalul firesc al menstruatie, atunci se aplica verdicteleislamice aferente menstruaţiei.

Si Allah stie cel mai bine.






Share/Bookmark

0 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...