Intrebari si raspunsuri in lumina intelegerii Islamului


Profetul lui Allah (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa) a spus: "Cu adevarat, v-am lasat voua Cartea lui Allah si Traditiile Mesagerului Sau. Daca le veti respecta nu o sa va rataciti niciodata."

joi, 16 mai 2013 | |

Coranul a fost revelat in luna Ramadan. Asta inseamna ca daca vom recita Coranul in timpul Ramadanului, recompensa va fi multiplicata?


Orice am face in luna Ramadan, Allah il va multiplica. Cu voia Sa, toate faptele bune facute in luna Ramadan ne vor fi multiplicate. O singura fapta buna va fi multiplicata de 10 pana la 700 de ori, si asta numai prin Mila si Indurarea lui Allah.
Ca urmare, in luna Ramadan ar trebui sa ne straduim sa facem mult mai multe fapte bune decat facem de obicei. Profetul (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) a spus: “In Ziua Judecatii postul (pe care l-am tinut) si Coranul (pe care l-am citit) vor veni in sprijinul nostru. Ele vor vorbi si una din ele va spune (postul)- Oh Allah,acesta este sclavul Tau. L-am privat pe el de mancare, de bautura si de dorintele sale. Oh, Allah, lasa-ma sa intervin pentru el. (aceasta inseamna "shafa’a – a intervene pentru a-l salva, a-l ajuta). Iar Coranul va veni  si va spune: “L-am privat pe el de somn. Acest om nu a dormit din cauza mea. Obisnuia sa se roage 3-4 ore in fiecare noapte, cand toata lumea dormea, obisnuia sa se trezeasca in mijlocul noptii ca sa se roage si sa ma recite. Oh, Allah, lasa-ma sa intervin pentru el." Si ambele inverventii vor fi acceptate de catre Allah Preainaltul, asa cum Profetul (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) a spus. Deci, Coranul trebuie,  indiscutabil, recitat in luna Ramadan si nu numai. Problema, insa,  este ca unii musulmani nu citesc Coranul decat in Ramadan, restul celor 11 luni ale anului folosindu-l ca "amuleta" impotriva raului (ceea ce este o inovatie – biddah) ori il uita pe rafturi stergandu-l din cand in cand de praf. Si aceasta este o maniera complet gresita de a trata Coranul, caruia ar trebui sa i se dea o mai mare importanta si implicare in viata de zi cu zi. 

Sheikh Assim Hakim


Share/Bookmark

0 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...