Intrebari si raspunsuri in lumina intelegerii Islamului


Profetul lui Allah (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa) a spus: "Cu adevarat, v-am lasat voua Cartea lui Allah si Traditiile Mesagerului Sau. Daca le veti respecta nu o sa va rataciti niciodata."

vineri, 8 iulie 2011 | |

Care sunt dovezile existente in Sfantul Coran conform carora din punctul de vedere al teologiei islamice nu sunt permise inovatiile (biddah)?

Iata cateva dintre versetele coranice care fac referire la problematica inovatiilor:
"Intr-o Zi, unele chipuri se vor lumina, iar alte chipuri se vor intuneca. Acelora cu chipurile intunecate (li se va spune): "V-ati lepadat de credinta, dupa ce ati fost credinciosi? Gustati atunci chinurile pentru ca v-ati lepadat de credinta!"(Surat 'Al-'Imran, 106)
   Ibn Abbas a comentat acest verset spunand: Fetele oamenilor care au urmat sunna (traditiile Profetului – Pacea sibinecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) vor fi stralucitoare si albe, in schimb ce fetele inovatorilor vor fi intunecate si negre.

"Insa pe acela care se impotriveste Trimisului,  dupa ce i s-a aratat lui calea cea dreapta, si care urmeaza un alt drum decat cel al dreptcredinciosilor, il vom pune Noi impreuna cu aceia cu care s-a aliat si-l vom lasa sa arda in Gheena. Si ce rea menire (este aceasta)."(Surat An-Nisa', 115)

"In ziua aceasta, am desavarsit religia voastra si am implinit harul Meu asupra voastra si am incuviintat Islamul ca religie pentru voi!"(Surat Al-Ma'ida:3)

"Si acesta este drumul Meu drept! Deci urmati-l si nu urmati caile care va abat de la drumul Lui! Acestea vi le-a poruncit; poate ca voi veti fi cu frica"(Al-An'am, 153)

Mujaahid comenteaza acest verset spunand: Caile care va abat de la drumul cel drept sunt cele ale inovatilor si ale dorintelor.


Share/Bookmark

0 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...