Intrebari si raspunsuri in lumina intelegerii Islamului


Profetul lui Allah (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa) a spus: "Cu adevarat, v-am lasat voua Cartea lui Allah si Traditiile Mesagerului Sau. Daca le veti respecta nu o sa va rataciti niciodata."

sâmbătă, 7 ianuarie 2012 | |

CUM POT FI COMBATUTI CEI CARE NEAGA MARETIA LUI ALLAH SI EXISTENTA ACESTUIA DEASUPRA CERURILOR?

Aderantii unor opinii deviante promoveza falsa idee conform carei Allah este omniprezent in cretiile sale. Avem la dispozitie, insa, argumente rationale pentru respingerea acestor blasfemii si a raspunde acelora care vor sa transmita aceast crez fals pana in zilele noastre.
Iata in continuare demersul logic prin care acestia pot fi combatuti si argumentele ce pot fi folosite in demontarea ideilor deformate si deformatoare ale acestora.
Imam Ahmad bin Hanbal a respins ideea falsa a existentei lui Allah altundeva decat deasupra cerurilor acum mai bine de 1000 de ani cand a scris lucrarea: "Unde este Allah si unde nu este Allah".
Cand cei deviati au fost intrebati: "De ce negati ca Alah este deasupra tronului Sau cand El a spus "Cel Milostiv care s-a asezat pe Tron" (Coran, 20:5) si "El este Cel care a creat cerurile si pamantul si ceea ce este intre ele in sase zile iar apoi s-a asezat pe tron. Cel Milostiv. Intreaba despre aceasta pe cineva bine stiutor." (Coran, 25:59)
Ei au raspuns: "El este dedesubtul celor sapte ceruri si El este pe Tron. El este in Cer, pe pamanat, in orice loc. Nu exista un loc in care Allah sa nu fie. Apoi ei au recitat versetul: "El este Allah in Ceruri si El este Allah pe pamant."
Daca doriti sa demonstrati ca teoria lor este falsa intrebati-i:
"Nu este adevarat ca Allah a existat in timp ce nimic nu a existat?" Ei vor raspunde: "Cu siguranta, nimic nu a fost inainte de Allah."
Apoi intrebati-i: "Allah a creat creatiile Sale in interiorul Sau sau in exteriorul Sau?"
Ei vor alege unul din urmatoarele raspunsuri:
1.Daca ei vor spune ca, creatile lui Allah au fost create in interiorul lui Allah. Atunci ei vor deveni renegati instantaneu pentru ca vor spune ca djinii, oamenii si diavolii, cu toti locuiesc in interiorul Allah.
2.Daca vor spune, insa, ca Allah a creat creatile in exteriorul lui dar locuieste pe urma in ele, vor deveni iarasi renegati instantaneu deoarece vor spune ca Allah traieste in creatile sale.
3.Dar daca vor spune ca Allah a creat creatia Sa in exteriorul lui si nu a locuit nicodata in ele, dand acest raspuns ei s-ar alatura credintei adevarate (conform versetelor coranice si traditiilor profetice), pentru ca prin acest raspuns isi vor denunta propriile lor credinte deviante.
Allah Preainaltul s-a descris, de asemenea, in Torah ca aflandu-se desupra creatilor Sale.
Ka'bul-Ahbaar a spus: "Allah Azza-ua-geal a spus in Torah: "Eu, Allah, sunt deasupra sclavilor Mei si tronul meu este deasupra creatiilor mele si eu sunt pe tronul Meu. Nimic nu imi este ascuns Mie nici in cer si nici pe pamant" Si daca vom reflecta putin, chiar si dusmanul lui Allah, faraonul, care a spus poporului sau ca el este Dumnezeu, stia mai bine decat cei care se alatura in ziua de azi unor opinii deviante, unde se afla de fapt Allah.
"Si Faraon a spus: "O, Haman dureaza-mi mie un turn, poate ca eu voi ajunge la carari / La cararile cerurilor astfel incat sa-L vad pe Dumnezeul lui Moise, caci eu il socotesc pe el (Moise) mincinos...." (Coran - 40:36,37)
In concluzie, un adevarat credincios trebuie sa creada ca nimeni nu este in Allah Preainaltul, nimeni nu este asemenea Lui in esenta, in atributele si actiunile Sale. De asemenea, el trebuie sa creada ca Allah este Cel care isi este suficient Lui Insusi si El nu are nevoie de nici una dintre creatile Sale. El este desupra tronului sau, desupra celor 7 ceruri si deasupra creatilor sale si nu exista nici o creatie a Sa care sa-L fi atins. Pe baza acestor argumente, asadar, nu este permis sa spunem ca Allah este peste tot, sau ca El locuieste in toate creatiile Sale, pentru ca Allah a fost (a existat) pe cand nu exista nimic altceva. Asadar, cei care afirma ca Allah nu este in afara universului nostru, deasupra cerurilor, nu numai ca neaga existenta lui Allah, prin negarea atributelor simaretiei Sale, dar si adora un Dumnezeu inexistent.
Ne rugam lui Allah sa ne tina pe calea cea buna, calea pe care profetul Muhammad (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) si generatia de dreptcredinciosi, companioni ai acestuia, o urmau si sa ne faca pe noi tovarasii acestora in ziua in care nici averea nici urmasi nu ne vor folosi, Ziua de Apoi.
Iata ceea ce spunea Ibn Abdul-Barr despre intelesurile termenului de "istiwaa"
S-a relatat de la Abu Huraira ca Profetul (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) a spus: "Domnul nostru coboara in fiecare noapte in cerul cel mai de jos in a treia parte a noptii si spune: "Cine Ma Cheama ca sa-i raspund? Cine Imi cere ca sa-i dau?"(hadith sahih – corect)
Hadith-ul de fata este o evidenta clara a faptului ca Allah se afla deasupra cerului, desupra tronului, deasupra celor sapte ceruri, fiind un argument adus impotriva celor care spun ca Allah este in orice loc si nu desupra tronului. Si evidente ale adevarului maretiei Acestuia se regasesc in insusi Cuvantul lui Allah:
"Cel Milostiv care s-a asezat pe Tron" (Coran, 20:5)
"Allah este Cel care a creat cerurile si pamantul, precum si ceea ce se afla intre ele, in sase zile, si apoi S-a asezat pe Tron" (32:42)
"Spune: Daca ar fi alaturi de el si alti zei -asa dupa cum pretend, ar fi cautat ei o cale catre Stapanul Tronului" (17-42)
"Cel ce voieste puterea lui Allah, la Allah se afla toata puterea. La El cuvantul cel bun se inatlta si El inalta fapta cea buna....." (35-10)
"Si cand a venit Moise la timpul hotarat de Noi, si a vorbit cu el Domnul Sau a zis el: "Doamne arata-Te mie ca sa Te vad!" I-a raspuns lui: "Tu nu Ma vei putea vedea, dar priveste la Munte si de va ramane el neclintit, atunci Ma vei vedea!" Si cand S-a arata Domnul sau muntelui l-a prefacut in pulbere iar Moise s-a prabusit lesinat. Iar cand si-a revenit in fire a zis: Tie ! Ma intorc la Tine caindu-ma si sunt cel dintai dintre credinciosi!
Si folosind termenul de "'e'aalaa" Allah spune despre Sine Insusi:
"Lauda Numele Domnului tau Cel Preainalt" (87:1)
"El este Preainaltul Maretul" (2:255)
"Stiutorul celor ascunse si a celor vizbile Cel Mare Cel Preainalt" (13:9)
Toti companionii Profetului (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!), precum si generatia de dreptcredinciosi de dupa ei sunt pe deplin acord referitor la termenul de "istauu'a" si la ridicarea lui Allah deasupra tronului Sau.
Wahb bin Jareer a spus ca sunt eretici cei care cred ca Alah nu se afla deasupra tronului Sau.
Ibn al-Mubaarak a spus: "Noi nu spunem ca Allah este pe pamant, ci, mai degraba, ca El se ridica deasupra Tronului Sau."
Sufyaan ath-Thawree a fost intrebat la ce face referinta versetul "Si El este cu tine oricunde te-ai afla...", iar el a raspuns: "(la) stiinta Sa."
Sadqa a spus: "L-am auzit pe Sulaiman at-Taimee spunand: "Daca as fi intrebat – "Unde este Allah?" As raspunde: "Deasupra cerurilor!" Si daca mi se va spune: "Atunci, unde era tronul inainte de Paradis?" - As spune: "Deasupra apei.." Si daca mi s-ar spune: "Si unde era tronul inainte de a fi deasupra apei?" Le-as spune: "Nu stiu."
Aceasta ne arata ca intrebarea "unde este Alah" a fost aceptata printre companioni Profetului, si chiar acesta (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) a fost de accord cu aceasta, existand relatari veridice in acest sens.
Muhammad bin Yusuf a spus: "Cel care spune ca Allah nu este deasupra tronului Sau este fara credinta (adevarata = "kaafir"), in acelasi felin care cel care crede ca Allah nu i-a vorbit lui Moise este fara credinta (adevarata = "kaafir").
Ibn Mas'ud a spus ca din cuvintele lui Allah: "Apoi s-a ridicat deasupra tronului Sau...Tronul este deasupra apei si Allah este deasupra Tronului...si El le stie pe cele Nestiute.
Abdullah bin Abaas (Allah sa fie multumit de el!) a spus:"Cu siguranta Allah era deasupra Tronului inainte de a crea ceva, apoi a creat Creatia si a stabilit ceea ce va exista pana la Ziua Judecatii."
Rabiy , unul dintre invatatii scolii imamului Maalik a fost intrebat despre versetul "Cel Milostiv se inaltat deasupra Tronului Sau" – "Cum s-a inaltat (Allah pe tron)?" El a raspuns: Locul Sau este bine stiut, dar "cum" ? – Aceasta este de nespecificat; si la Allah este mesajul si asupra profetului Muhammad (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) a fost transmisa profetia, iar noua nu ni se impune (decat) supunerea."
Intrebat despre urmatoarele doua versete: "Si El(Allah) este cu tine indiferent unde te afli" si "Nu exista secret intre trei oameni fara ca Allah sa fie al patrulea", Imam Ahmad a raspuns: (Este vorba despre) stiinta Sa. El este Cel care le stie pe cele vazute si pe cele nevazute, stiinta Sa cuprintde totul. Si Stapanul nostru este deasupra tronului, fara a putea stabili limite sau a oferi descrieri."




Share/Bookmark

0 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...