Legea islamica ("shari'a islamiah") nu accepta prosternarea ("sujud"-ul) ca si forma de apropiere de Allah, Preaslavitul si Preainaltul, decat daca s-a produs aceasta prosternare in decursul efectuarii rugaciunii, sau pentru un motiv clar si specific, precum – prosternarea de corectare a rugaciunii ("sujud as-sahuu"), prosternarea de multumire ("sujud ash-shukr") sau prosternarea de citire a unui pasaj din Nobilul Coran in care este amintit ceva legat de prosternare ("sujud at-tilaua").
Departe de a indemna la a te prosterna in afara rugaciunii si fara un motiv clar si specific (asa cum a fost specificat anterior) pentru a face rugi (du'aa), profetul Muhammad (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) obisnuia ca in timpul rugilor sa isi ridice mainile si chiar a indemnat la aceasta, conform hadisului in care profetul(Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) a spus: Cu adevarat, Domnul vostru Tabaraka ua Ta'ala este "Sfios"("Hayiyyun" – in limba araba) si Generos – se rusineaza/se sfieste de robul Sau daca a ridicat mainile spre El sa le intoarca goale. (traducere aproximativa a hadisului consemnat de Abu Dauud si catolagat drept "sahih" (corect) deSheikh Al-Albany .
Asadar, a te prosterna cu scopul de a face rugi ("du'aa") in afara rugaciunii nu este un act de adorare permis si nici preferabil, si nici nu este din sunnah profetului Muhammad (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) ci, mai mult, este o inovatie ("biddah") pentru ca nu a fost consemnat nicaieri ca profetul (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) ar fi facut aceasta si, mai mult, contravine indemnului profetului (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) de a-ti ridica mainile in timpul efectuarii rugilor, pentru ca cel care s-a prosternat nu are si cum sa isi ridice mainile in acelasi timp.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu